"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Friday, March 12, 2010

Trip To Penang Islands

Sebenarnya Trip ke Pulau Pinang ni dah lama dah. Di sebabkan diriku dilanda kesibukan sekolah menyebabkan aku tak sempat untuk menceritakan Perjalanan ke Pulau Pinang ini. Sebenarnya perjalanan ini berlaku pada bulan Februari iaitu beberapa hari lagi perayaan Tahun Baru Cina. Saya, Stanley dan Akmal pergi ke Pulau Pinang tanpa perancangan, secara on the sport je.. hehehe.. Apa2pun kami pergi ke Pulau Pinang pada hari Sabtu jam 11 pagi sehingga 2 pagi. Kami mengambil masa selama 1 jam untuk pergi ke Pulau Pinang. Hal ini kerana, Selama Perak ini dekat saja dengan Pulau Pinang. Ini adalah pertama kali saya pergi ke Pulau Pinang, rasa teruja wooo hehehe. Mula-mula tiba di Pulau Pinang ibarat Rusa Masuk Kampung.. hehee tp dpt d Cover Line.. ceewaahh. Haha.. Setibanya d Pulau Pinang kami semua direct p Queensbay. Shopping d Queensbay.. best woo, Queensbay mmg besar.. macam2 ada.. semua barangan SALE time tu.. Aku n rakan2 lain beli baju n seluar. Macam-macam yang dibeli.. semuanya berjenama, harga RM160 tp pabila SALE hehe..jd RM30-RM70. apa g membeli sakan la kami bertiga d Pulau Pinang. Shopping d Queensbay mengambil masa yang lama iaitu 5 jam.. heeheehehe… pastu membeli belah d Popular Bookstore pulak.. beli buku rujukan dan alat2 tulis tuk P&P, semua perbelanjaan tuk beli alat2 tulis dan buku adalah sebanyak Rm127.00. terkejut den.. huhuhuh tp apa leh wat dah nama pgorbanan nak didik anak bangsa so kena la berkorban.. tu diaa naaa…. Hehe.. kami p makan2 d Bandar Kota Lama, Tanjong Tokong, Komtar, Lapangan Terbang Bayan Lepas, USM dll g la.. memang best ar trip kami d Penang.. so saksikan la gmbar-gambar yg sempat d rakamkan d Pulau Mutiara. Hurmmm nak p lagi laaa….


Di kawasan Airport Pulau Pinang


View yg cantik berdekatan dgn Pulau Jerejak


Queensbay


Beli-beli asam


sebelum nak p Penang
(Stanley, saya, Akmal, Fazli)


Saya dgn Stanley


Saya dgn Akmal


d Queensbay


Jambatan Pulau Pinang







1 comment:

nur syuhada said...

bukan bandar kota lama laa...tp padang kota lama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...