"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Monday, January 30, 2012

Khas Untuk Yang Single-Mingle jer.. Hihi

Untuk Yang Single-Mingle

P/S : Juga Untuk yang asyik dok bertanya jodoh si bujang-bujang…


Bila nak kawin ??

Di sini orang bertanya

Di sana orang menyoal

Tak kira teman mahu kenalan

Asyik-asyik itu je yang jadi bualan

Begitulah nasib orang bujang

Tak kira lelaki mahupun perempuan


Bila nak kawin ??

Keluarga pun dah mula risau

Si teruna. Emak bimbang jadi bujang terlajak

Si dara. Ayah takut bergelar Andalusia


Bila nak kawin ??

Jiran turut sama menumpang tanya

Bila dijawab jodoh belum ada

Kata mereka, kita kenalah usaha

Mandi bunga salah satu caranya

Tak pun mandi ais boleh dicuba

(hehehe… ini cadangan pelik kawan saya)


Bila nak kawin ??

Aduuuhhhh…. Aku disoal lagi

Kawin ??? Nak kawin dengan sapa ?

Calon pun takde

Hah !!! Awak tu memilih sangat agaknya

Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata


Bila nak kawin ??

Akan ku kawin jam-jam ni juga (haa.haa.haa)

Andai memilih isteri semudah bershopping di pasar malam

Atau semudah membeli VCD cetak rompak

Atau sesenang memakan twisties..


Bila nak kawin ??

Aaahhh, sungguh aku bosan

Banyak yang lain boleh jadi persoalan

Kenapa astik itu yang dihadapkan

Apa kita nak heran

Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan..


Bila nak kawin ??

Pada yang masih bujang

Biarkanlah mereka terus bertanya

Usah ditunggu letih mulut mereka

(Takkan letihnya sampai bebila…)

Kalau ada jodoh

Insya-Allah takkan ke mana…


Bila nak kawin ??

Usah dirisaukan jodoh orang

Jaga masjid sendiri agar tidak goyang

Lain orang lain rezekinya

Syukurlah dengan apa yang kita ada



*** Setelah puas memandang orang lain… Pandanglah pula diri sendiri. Cari jati diri…


Jadi diri sendiri, orang lain suka mengkeji.. dan memuji.. hakikatnya kita lebih tahu diri kita. Memuaskan hati semua orang adalah mustahil. Lagi kita mencuba lagi kita terseksa…. So, kita enjoy.. aku… pahit.. sedih… muram.. dan … sepi…


Huhuhu kekadang malu juga ar orang duk sibuk tanya itu dan ini.. Lebih-lebih lagi pabila adik aku yang duluan kawin dari aku.. Iyo laaa aku ni sibuk belajar 4 tahun kat U… Adik aku tu tak sambung study n terus keje, lepas tu terus kawin.. dah tu bulan November ini adik aku dah bergelar AYAH… lagi la orang sibuk tanya aku bila nk jadi ayah ni.. Adik dah bergelar ayah.. aku ni kawin pun belum huahuahua… tak pa, rezki masing-masing kan.. so wait n see jer laaa

22 comments:

aDisH.sHidA said...

masih menanti dan mencari hehehehe

myra azraff said...

betul tu,jodoh tu akan dtg,tak perlu risau2 dok carik...jodoh mmg tuhan dah tentukan...tunggu masa je..

Hana Faza-same person said...

Putaran hidup memang begini..Dari soal kawen,bila nak Ada anak, bila nak tmbah anak,bila , bila Dan bila? Bersabarlah, Allah Lebih Tahu:)

Awangku Johan said...

@@ aDisH.sHidA
kak shida.. same la dgn AK.. masih mncari lagi.. hehe.. tp awang kebelakangan ni sibuk memanjang jer.. thn dpn lagi sibuk.. dh tu nk sibuk smbung blajar huhu

Awangku Johan said...

@@ myra azraff
A'ah jodoh pertemuan tu dah d tentukan d La Mahfuz...

Awangku Johan said...

@@Hana Faza-same person
itu la namanya putaran hidup kan.. memang x lekang la soklan itu akan slalu d tanya..

norh said...

ha ha.. I LIKE
yakin pada kuasaNya..

kaka said...

tak lama lagi ada la 2..manusiakan di ciptakan berpasang-pasangan..cumanya kita tak tahu samaada cepat atau lambat..

sea_lavender said...

bese la ble usia mningkat persoalan ini akn dibawa2 ble kte masih bersendirian..walaupn sye masih muda lg hehe =D sibuk org tye mana pakwe..memilih sgt la tu~~ bagi sye sgala urusan Allah dn Dia tentukan siapa yg akan memiliki diri ini~~

Ayuni said...

klau tny tu nk tlg carikan xpe jugak...

farah shafy said...

betul tu..insyallah akan ada nnti..masa jer beum sampai..tension gak bila org asyik tnya jer bila nk kawin.. :(

Ieqa Swetluv said...

byk2kan berdoa ye, dalam doa tu jgn lupe ikhtiar, insyaAllah jika hati kita ikhlas, kita akan jumpa juga jodoh kita, cuma itulah, cepat atau lambat, Allahu'alam =)

yeas el said...

jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan :) sabar menanti . akan tiba masanyaa .

ifnirsweet said...

semoga jodoh cepat2 smpai untuk encik editor

roslaini saad said...

boleh tak saya introduce...kalau tak ada calon..hehehe?

hadifar-fyda said...

j0d0h pertemuan di tangan Allah s.w.t...wait & see....hehehehe....

sama la kes saya....adik da kawen dulu...anak da 3 pun...huhuhu....

Luke said...

Pesal tarikh entry ni 30 dec 2011? Ari ni baru je 27 dec 2011 :p kawin jgn x kawin.. baru la xde dgr lagi soalan tu :D

Nurul Wahida said...

jodoh belum sampai...^_^

wifenavy said...

Selagi hidup tak kan lepas ngan soklan2 ni..

Bila nak kawin?..
Dah kawin - Bila nak ber anak?
Dah ber anak - Bila nak menambah?
Anak dh besar - Bila nak bermenantu?
Dh bermenantu - Bila nk menimang cucu?
Semua nya bila?
Bila nk mati tak de lak yg tanya? Kot ada satu masa nanti.. memang IHSAN manusia tu Allah dh tarik balik (nk kiamat la tu!!)

kak mah said...

Insyaalah ada jodohnya,hanya cepat atau lambat.

rosmina samin said...

Kita Ada problem yang sama...apa yg saya buat, just tutup telinga... Dengar tapi tak ambik kisah Hehehe...

AzNuRuL AzMaN said...

sekurang-kurangnya awak lelaki..bising2 orang pun takde diorang tekan sangat..kalau pompuan 1000x tension ok dengan soalan2 tu..kalau boleh nak jahit je mulut yg tanya tu supaya kurang dosa mulut dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...