"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, February 8, 2012

Aku Ditimpa Kemalangan... Syukur Allah Kerana Melindungi Aku...

keadaan kereta bapaku yang remuk…


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Rasa syukur ke atas Mu ya ALLAH.. kerana masih memelihara ku dan melindungiku tatkala aku mengalami kemalangan pada 6 Januari 2012 jam 7.45 malam… masa itu aku ingin solat berjemaah di surau SMK Menumbok.. Ingin berjemaah solat Isyak bersama-sama pelajar asrama… Tiap2 malam saya kena ke asrama.. iyalah dilantik jadi warden kan.. so kena lah galas tanggungjawab tu….

Ok..

Kejadian ini berlaku berdekatan dengan kawasan sekolah.. Kisahnya bermula begini.. Saya keluar dari rumah pada jam 7.40 malam dan memandu kereta bapa saya dalam lingkungan 60 km/j… setibanya saya menghampiri kawasan sekolah… tetiba ada 2 ekor kerbau meluru dari tepi kereta aku.. lalu merempuh habis kemek depan kereta.. Fuhh aku yang berada di dalam tu punya terkejut badak.. Nasib juga kerbau tu tak menghimpit pecah cermin depan kereta.. Kalau tidak habis aku dihimpit teruk oleh kerbau… Lepas tu ramaila orang-orang kampung berlari mengerumi aku…

Syukur Alhamdulillah ALLAH masih melindungiku dari malapetaka ini.. Lepas ini aku kena berhati2 lagi di kawasan tu… Sebenarnya kawasan itu memang banyak kerbau… Ntah la ada tuan tapi kerbau itu dibiarkan berkeliaran dan membahayakan nyawa penduduk kampung… Sebenarnya dah ada kemalangan maut berlaku di kawasan Mempakul itu… akibat terlanggar kerbau… huhuhuhu… Masyaallah….

Tu la pelik tapi benar… Mesej yang dihantar oleh rakan ex-classmate d UPSI… berbunyi begini….

“Biasanya kita dengar manusia yang langgar lari binatang tapi kes di Menumbok binatang yang langgar lari manusia.”

Huhuhuhuhu… sudah QADA dan QADAR nya… kita terima saja…

kereta boleh di beli tetapi nyawa sukar dicari ganti… huhuhu

22 comments:

laskar pelangi said...

nasib baik awak takde pape. huuu~ bahaya gak kan kalau kerbau ni.langgar terus kerete kemek cam gitu ^^

Rozuan Ismail said...

Tuhan tu maha kaya kan

Awangku Johan said...

@@Laskar Pelangi
Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi masih melindungi ku..

maybe kerbau tu terkejut sesuatu kot.. sbb tu meluru dari tepi keta n naik atas bonet kereta huhuhu

Awangku Johan said...

@@Rozuan Ismail
Allah mguji kita...

Dinas Aldi said...

Allahu akbar..alhamdulillah adik selamat dalam kejadian ni. Semoga adik akan terus dilindungi olehNya.

BEN ASHAARI said...

alhamdulillah .. nasib baik ...

whitecappuccino said...

syukur kerna selamat dari musibah ini..memang bahaya bila kes2 kerbau lembu berkeliaran di jalanan.

Safinah Harun said...

alhamdulillah..tapi cerita kita sama..kereta kita sama jenis dan warna dan jenis haiwan jge sama..nasib baik tak teruk..alhamdulillah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam...syukurlah awak tak apa2..remuk teruk kereta tu. apa nasig pula kerbau tu?cedera atau mati?

Awangku Johan said...

@@ Dinas Aldi
iyaa.. bersyukur ke hadrat ilahi atas perlindungan ini.. ya allah betapa besar lindungannya terhadap diri awang huhuhu

Awangku Johan said...

@@ BEN ASHAARI
Syukur Alhamdulillah abg Ben.. tu jer kata2 yang mampu awang ucapkan.. lepas ni awang kena lebih berhati2

Awangku Johan said...

@@ whitecappuccino
dah banyk kes belaku d sini kak huhu

Awangku Johan said...

@@Safinah Harun
kita serupa laa.. ada juduh kot hihi

Awangku Johan said...

@@Safinah Harun
kita serupa laa.. ada juduh kot hihi

Awangku Johan said...

@@Lydia Miza(Aidyl Azim)
huhuhuhu.. kerbau tu x mati.. mmg besar tu kerbau.. maybe kerbau betina... nk tau kerbau tu lepas jer dia remukkan kereta bapa awang ni terus kerbau tu meneruskan lariannya masuk ke dalam hutan.. langsung x cedera punn huhuhuhu

Huda Ahsin said...

Alhamdulillah... awak selamat...

Daddylicious said...

malang mana ada bau...:)

ADEEYA said...

ALhamdulillah nasib baik awak selamat ;)

Eryati said...

syukur la tak de apa2

Kalamhati said...

Syukur alhamdulillah..

Pn. Sheila@CC said...

syukur xde apa2... xpe kete rosak teruk jgn diri kita y teruk... allhamdulillah...

CINTAsebenarcinta said...

Alhamdulillah Allah masih memberi kesempatan untuk beribadah dan memberi manfaat dibuminya.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...