"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, July 26, 2011

Ganjaran Kebaikan

SIFIR KEHIDUPAN (^-^)

Rutinnya setiap yang dilakukan oleh seseorang manusia itu punya implikasinya di akhirat dalam bentuk balasan baik atau buruk mengikut amalan yang dilakukan.

Seperti yang ditegaskan oleh Allah SWT,


"Barangsiapa mengerjakan kebaikan walau seberat zarrah ( habok paling kecil ) sekalipun, pasti dia akan melihat balasannya dan barangsiapa yang mengerjakan amal kejahatan walau sebesar zarrah sekalipun, pasti dia akan melihat balasannya pula."

( Surah Az-Zalzalah Ayat 7-8 )

GANJARAN KEBAIKAN (^_^)

Daripada Abu Mas'ud al-Ansari r.a., Nabi SAW bersabda yang bermaksud :

" Sesiapa yg menunjukkan kepada kebaikan, ia mendapat ganjaran amalannya itu dan ganjaran seumpama orang yang mengikutnya "

-riwayat Muslim-

Andai Islam seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh, maka akaku berjalan ke seluruh dunia mencari jiwa-jiwa muda. Aku tidak ingin mengutip dengan ramai bilangan mereka, tapi aku inginkan hati-hati yang ikhlas untuk membantuku dan bersama membina kembali bangunan usang itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah

:: Imam Hassan al-Banna::

1 comment:

Alexandriana Alia said...

begitu besarnya ganjaran kebaikan, tapi jiwa masih liat untuk kearahnya. suka menangguhkan kebaikan, kerana merasa perjalanan masih panjang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...