"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Monday, August 29, 2011

Jerung Harimau Baham Manusia Ditangkap

Seekor jerung harimau yang dipercayai membunuh pelancong Britain, Ian Redmond (gambar kecil)

VICTORIA, Kepulauan Seychelles – Seekor jerung harimau yang dipercayai membunuh seorang pelancong Britain, Ian Redmond semasa dia melakukan aktiviti Snorkeling telah ditangkap oleh sekumpulan nelayan tempatan, lapor sebuah akhbar semalam.

Nelayan-nelayan tempatan aktif memburu ikan pemangsa itu selepas Redmond, 30, dan seorang pelancong Perancis maut dibaham jerung di Kepulauan Seychelles dalam masa dua minggu.

Jerung harimau sepanjang empat meter itu digantung pada sebatang pokok selepas ia dibunuh pada minggu ini.

Pakar-pakar akan mengadakan ujian sama ada terdapat bukti ikan itu menyerang Redmond semasa dia berbulan madu dengan isterinya pada 14 Ogos lalu.

Seychelles merupakan sebuah negara yang terdiri daripada 115 buah pulau di Lautan Hindi dan terletak sekitar 1,500 km dari Afrika…

P/S : Kalau mengikut pengamatan aku dalam Geografi.. Kepulauan Seychelles ini memanglah kawasan yang mempunyai habitat jerung paling banyak di dunia. Lagi pun Seychelles ini memang negara yang terdiri daripada pulau-pulau kecil… Pulau-pulau ini membentuk dan diberi nama Kepulauan Seychelles….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...