"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Wednesday, December 26, 2012

Doktor Kubur


~ Sekadar gambar hiasan ~



Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung telah pun meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya, keluarganya sepakat untuk membuatkan sebuah tugu peringatan berbentuk jantung dikuburnya. Upacara pengkebumian pun berjalan dengan lancar. Sebulan kemudian, seorang doktor pakar mata pula meninggal dunia. Seperti yang sebelum ahli keluarganya sepakat untuk membina sebuah tugu peringatan berbentuk mata dikuburnya bagi mengenang jasa beliau. Upacara pengkebumian beliau juga berjalan dengan lancar.

Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang, hanya tinggal seorang saja yang masih merenung sendirian di pinggir makam di doktor itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya dan segera menghampirinya.

“Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak usah engkau fikirkan lagi” Kata si doktor.

“Saya tidak tahu apa yang harus saya katakana kepadamu,” kata lelaki itu.

”Mengapa pula, mana tahu mungkin saya dapat membantu” jawab si doktor itu.

“Saya sedang memikirkan bagaimana pula upacara pengkebumian saya nanti” kata lelaki itu.

“Mengapa pula?” tanya doktor tersebut. “saya seorang doktor pakar penyakit kelamin” jawab lelaki itu dengan nada perlahan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...