"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Sunday, November 6, 2011

BLOG Aku Bersawang Tatkala Aku Busy di Akhir Tahun...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera….

Betul-betul la saya memohon maaf kepada rakan-rakan blog yang selalu singgah blog saya tanpa ada entry terbaru… Hal ini kerana saya betul-betul tidak sempat untuk update citer-citer terbaru mengenai diri saya dan info-info terkini.. Kerana akhir tahun ini saya terlalu sibuk dengan prepare macam-macam.. huhuhu

Di akhir tahun 2011 ini terlalu sangat sibuk dengan aktiviti peperiksaan akhir tahun, kelas tambahan bagi pelajar-pelajar SPM, persediaan menjadi pengawas peperiksaan SPM pada 14 November ini, mendapat tugas sebagai Warden Asrama tuk tahun depan dan lain-lain lagi laaaaa….

Yang merungsingkan saya ialah menjadi warden asrama, layakkah aku menjadi warden asrama padahal baru sahaja 11 bulan bekerja di sekolah ini.. huhuhu… kenapakah pihak pentadbir tidak mengambil guru-guru lain menjadi warden padahal mereka telah lama berkhidmat di skolah ini… Kalau la saya di lantik menjadi pembantu warden boleh la saya terima ini jadi ketua… macam tak layak.. adakah disebabkan saya orang di sini menyebabkan saya di pilih… Padahal saya ada rumah di sini, tak kan saya kena stay di asrama, sedangkan rumah sendiri ada?? Huhuhu.. kenapakah guru-guru lain tidak dilantik ?? adakah kerana mereka akan kehilangan elaun perumahan RM830 tu (bagi guru semenanjung) menyebabkan mereka tidak dipilih tuk menjadi warden ??? hurmm apa-apa jer la… Apa-apapun saya akan cuba sehabis baik tuk menjadi warden, biarpun ada cacat cela nya tetapi saya akan cuba.. iyalah budak baru belajar kan.. patutnya saya jadi pembantu warden la dulu.. ini tak terus naik ke atas… huhuhuhu.. itu yang membuatkan saya kecewa sedikit… Lagi satu, saya tidak stay diasrama, tetapi saya akan stay di asrama di bilik penyelia asrama dari 8 malam hingga 5 pagi dan jam 5 pagi itu la saya akan bangunkan budak-budak p solat subuh,,, selepas itu baru saya balik rumah tuk bersiap-siap p sekolah.. Hurrmm.. saya kan ada rumah di sini takkan la saya nk stay di asrama pulak.. lagi satu.. dah la kat sini rumah warden tiada, so ada flat pun semuanya banyak rosak… tu yang saya kecewa itu.. so saya akan pulang balik ke rumah laaa… Yang sedihnya saya akan kehilangan elaun perumahan saya RM250, dan akan dapat elaun warden just RM240… hurmm saya rugi RM10 huhuhu… kalau boleh saya nak elaun rumah itu padahal saya tidak stay di asrama pun… Huhuhu… harap-harap pihak pentadbir boleh la pertimbangkan… nak stay mana… rumah-rumah flat pun dah uzur.. huhuhu… hurmm ini lah yang menyebabkan saya busy di akhir-akhir tahun ini… Ini boleh dikira rintihan hati saya… huhhu

Oh ya banyak lagi la jawatan yang akan saya dapat tuk tahun hadapan.. Antaranya saya akan menjadi Ketua Panitia Geografi tuk tahun ke-2, Jadi Naib Setiausaha Peperiksaan bagi menengah rendah, mungkin akan jadi Guru Kelas lagi.. Hurmm setakat itu yang baru saya dapat.. Hurmm tak tahu lagi jawatan apa yang akan saya dapat….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...