"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Saturday, March 19, 2011

Aarghh.. Cuti Dah Nak Habis

Ohhhh…. Nampaknya cuti sekolah hanya berbaki 1 hari lagi.. Huhuhu… Cuti sekolah ini saya langsung tiada cuti… Kenapa??

Sebab semasa cuti sekolah berlangsung saya dan beberapa orang guru telah menjadi jurulatih olahraga bagi atlet sekolah ke peringkat Bahagian Zon Selatan Negeri Sabah… Hurrmm… Nampaknya aku makan hati jer cuti sekolah ini.. Guru-guru senior yang lain semuanya seronok bercuti dan melancong sana sini… Saya guru baru dan beberapa orang guru baru serta guru senior terpaksa mengorbankan cuti kami… Apa boleh buat, dah tugas dan tanggungjawab kan..

Cuti sekolah ada berbaki 1 hari lagi.. Kerja-kerja aku belum siap lagi seperti fail panitia, fail badan pengawas, ujian bulanan budak-budak, tanda buku nota dan latihan budak-budak dan pelbagai jenis kerja lagi yang tertinggal dan terbengkalai kat bilik guru tu…

Akhirnya hanya hari ini dan esok sahaja masa yang ada tuk aku menghabiskan semua kerja-kerja tersebut.. Aku kena siapkan sebab awal bulan April ini kemungkinan akan ada 24 orang Nazir mengunjungi sekolahku… Ohhh kena prepare apa yang patut kan.. Huhu..

Lagi pun pada 7 April ini juga aku akan menduduki temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP).. So, kena buka buku study… Arghh.. memang sibuk kan jadi pendidik ini.. Bulan April ini jugak sekolah aku ini jadi tuan rumah tuk Sukan Olahraga peringkat Bahagian Zon Selatan.. So, sekolah-sekolah dari daerah Papar, Beaufort dan Sipitang akan berkampung di sekolah nanti.. Aku pulak ditugaskan jadi Hakim Lontar Peluru.. Fuhh… Betul-betul sibuk..

Jangan kata jadi guru ini senang.. Pelbagai kerja dan komitmen yang guru kena pegang dan jalankan… Yang tahu mengata guru itu senang just mengajar dalam kelas dan lain-lain lagi laaa.. Haaa.. jangan kata itu jer keje guru.. Sebenarnya kerja yang bukan hakiki sebagai guru pun guru akan buat….

Apa-apapun kerja guru ini memang lah mulia…. Bersyukur aku menjadi seorang pendidik.. Insyaallah, akan ku curahkan bakti ku sepenuhnya tuk mendidik anak bangsa.. Amin..

C.I.K.G.U

++Celik Insan Kerana Guru Unggul++

Kerja-kerja yang aku tinggalkan… Penuh meja aku ni.. Huhu

7 comments:

cacing said...

payah gak jadi cikgu ni ye... sian cikgu... takpe2... berkorban demi nusa dan bangsa!!! Go cikgu go!

ZWAN SABRI said...

xpa2, demi berbakti kepada anak bangsa kan.. ;)


MySuaraBlog: Jom Kesan Kehamilan Cara Orang Dulu2

Wahidah said...

kira untung la dpt cuti lama tau..budak cuti sekolah cikgu pun cuti gk..tp selalunya cuti cikgu2 ne mesti dipenuhi dgn kursus n aktiviti kan..:)

shichi_iza said...

hehehe.... biasa la 2, dugaan tuk jadi seorang cikgu yg dedikasi mmg bnyak AK.. tapi sy tgk biarpun AK bz ngan tugasan sampingan seorang cikgu, meja cikgu 2 still kemas n teratur.... sebab seingat sy cikgu lelaki waktu sekolah dulu meja cam tempat nk buat treasure hunter plak... :)

madam j said...

Stuju sesangat....hehehe. Kita serupaaa..

s.y.a.r.q said...

ingatkan jadi cikgu ni,kalau cuti sekolah cikgu pon semua cuti,rupenye tak. Tapi, dalam cari rezeki mestilah ada mcm2 cabaran. Smeua pekerjaan ada cabaran. :)

Gen Fujita said...

Teruskan jadi guru yang baik dan efisyen, we need more teachers like you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...