"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Followers

! kurasakan something...

Monday, January 30, 2012

Khas Untuk Yang Single-Mingle jer.. Hihi

Untuk Yang Single-Mingle

P/S : Juga Untuk yang asyik dok bertanya jodoh si bujang-bujang…


Bila nak kawin ??

Di sini orang bertanya

Di sana orang menyoal

Tak kira teman mahu kenalan

Asyik-asyik itu je yang jadi bualan

Begitulah nasib orang bujang

Tak kira lelaki mahupun perempuan


Bila nak kawin ??

Keluarga pun dah mula risau

Si teruna. Emak bimbang jadi bujang terlajak

Si dara. Ayah takut bergelar Andalusia


Bila nak kawin ??

Jiran turut sama menumpang tanya

Bila dijawab jodoh belum ada

Kata mereka, kita kenalah usaha

Mandi bunga salah satu caranya

Tak pun mandi ais boleh dicuba

(hehehe… ini cadangan pelik kawan saya)


Bila nak kawin ??

Aduuuhhhh…. Aku disoal lagi

Kawin ??? Nak kawin dengan sapa ?

Calon pun takde

Hah !!! Awak tu memilih sangat agaknya

Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata


Bila nak kawin ??

Akan ku kawin jam-jam ni juga (haa.haa.haa)

Andai memilih isteri semudah bershopping di pasar malam

Atau semudah membeli VCD cetak rompak

Atau sesenang memakan twisties..


Bila nak kawin ??

Aaahhh, sungguh aku bosan

Banyak yang lain boleh jadi persoalan

Kenapa astik itu yang dihadapkan

Apa kita nak heran

Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan..


Bila nak kawin ??

Pada yang masih bujang

Biarkanlah mereka terus bertanya

Usah ditunggu letih mulut mereka

(Takkan letihnya sampai bebila…)

Kalau ada jodoh

Insya-Allah takkan ke mana…


Bila nak kawin ??

Usah dirisaukan jodoh orang

Jaga masjid sendiri agar tidak goyang

Lain orang lain rezekinya

Syukurlah dengan apa yang kita ada



*** Setelah puas memandang orang lain… Pandanglah pula diri sendiri. Cari jati diri…


Jadi diri sendiri, orang lain suka mengkeji.. dan memuji.. hakikatnya kita lebih tahu diri kita. Memuaskan hati semua orang adalah mustahil. Lagi kita mencuba lagi kita terseksa…. So, kita enjoy.. aku… pahit.. sedih… muram.. dan … sepi…


Huhuhu kekadang malu juga ar orang duk sibuk tanya itu dan ini.. Lebih-lebih lagi pabila adik aku yang duluan kawin dari aku.. Iyo laaa aku ni sibuk belajar 4 tahun kat U… Adik aku tu tak sambung study n terus keje, lepas tu terus kawin.. dah tu bulan November ini adik aku dah bergelar AYAH… lagi la orang sibuk tanya aku bila nk jadi ayah ni.. Adik dah bergelar ayah.. aku ni kawin pun belum huahuahua… tak pa, rezki masing-masing kan.. so wait n see jer laaa

Tuesday, January 24, 2012

Blogku Yang Kesepian... !!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat teman-teman bloggers dan readers sekalian…

Sedihnya saya pabila melihat blog yang dihias cantik, di create kemas tapi sepi tanpa pengunjung ?.. Maaf buat teman-teman sekalian dalam beberapa minggu ini saya sibuk dengan aktiviti-aktiviti sekolah.. awal-awal tahun kan so mesti sibuk… lebih-lebih lagi saya pegang jawatan ketua warden asrama dan ketua Panitia Geografi (untuk tahun ke-2)…

Hurmm.. ceritera saya mengenai travel ke Korea Selatan pun belum saya kongsikan bersama di dalam blog ini.. sekiranya ada masa.. Insyaallah akan saya kongsikan bersama buat teman-teman…

Hurm.. mungkin saya sibuk sehingga bulan Mac.. Sebab saya dapat arahan dari Ketua Bidang saya untuk membuat soalan Geografi PMR bagi seluruh kawasan daerah Kuala Penyu.. Oleh itu, saya dikehendaki membuat soalan Geografi PMR ujian bulan Mac berdasarkan Jadual Spesifikasi Ujian (JSU)… Fuh…. Saya memang ada simpanan soklan-soklan yang berdasarkan JSU… Insyaallah akan saya siapkan juga soklan tersebut.. Hurrmm.. kena ikut aras la ni… huhuhuhu…

Apa-apapun kena siapkan dan laksanakan dengan jadual kerja yang ditetapkan.. Hal ini kerana, semua itu adalah berbalik kepada “Lillahi Ta’ala” serta “Nawaitu”… Dengan erti kata lain, bagi kita yang bekerja di jabatan kerajaan ini apa yang kita pegang ialah prinsip “Yang Menurut Perintah”… Hahahahahaa…..

Ok…. Laaaa… sekiranya ada yang saya nak kongsi.. ada la saya buat entri-entri terkini tu.. wait n see jer laaaa…

Tuesday, January 3, 2012

Santapan Rohani

Santapan Rohani sebelum lena diulit mimpi…

“Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.”

Fikir-fikirkan wahai saudaraku sekalian….

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...